grattis på 1-årsdagen!

image28



                   Grattis på 1-årsdagen önskar Siri alla sina syskon!

siri hos morfar

284232-27

Idag fick Siri följa med och hälsa på morfar som bor på ett ålderdomshem. Det var väl kanske inte världskul, tyckte hon men hon var väldigt duktig. hon hittade ett fönster som hon kunde kolla ut igenom om hon hoppade upp i en soffa =)
Hon gjorde iaf. två pensionärers dag=) Morfar blev glad och han tvingade även oss att gå bort till en liten tant som bodde på samma våning. Han hade berättat om Siri och Tyra och den tanten älskade hundar=D Så vi gick dit med Siri och tanten blen jätteglad.
Så Siri hjälpte till att göra två gamlingar glada. Hon tyckte nog inte att det var jättekul, men hon var duktig och jag tror att det var ganska nyttigt för henne. Nu kommer hon nog sova hela dagen för att det var så jobbigt=)


vår!!

284232-24


Nu när våren har kommit och jag har skaffat en lite snyggare kamera hoppas jag att jag ska bli lite bättre på att lägga upp nya bilder på siri.

siri har blivit stor sen sist jag skrev något. hon är fortfarande ganska smal o inte så grov, men nu har hon börjat äta bättre och är inte lika kräsen längre ;P
Hon är väldigt busig som alla unghundar, men hon är jättelydig =D När man är ute och går är hon väldigt fokuserad på vad jag gör och lyder minsta lilla, förutom om hon ser en katt eller kanin. Men oftast är hon jättelydig=)

Tänkte snart börja träna lite agility med Siri, själv till att börja med och om hon gillar det tänkte jag börja på en kurs. Sedan tänkte jag prova på WR med henne o se vad hon tycker om det=) Flyball hade jag också tänkt prova med henne. Hon älskar att ha saker i munnen o hoppa över stock och sten så jag tyckte det verkar vara en bra sport för henne. Spår har vi också provat på med henne. Det gillade hon så det tänkte vi fortsätta med=)

RSS 2.0